דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת בדי ריפוד - אין ממה לפחד! 

מאת    [ 29/09/2012 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 3937 פעמים ]

דווקא אחרי סיום החגים ותחילת היום-יום השגרתי, רבים מרגישים צורך להתחדש. לא שיפוץ גדול, לא מהפכה – רק משהו שיגרום להם להרגיש שינוי, התחדשות. אין כמו שינוי בדי הריפוד בבית כדי לעזור בכך! 

אפשר לשנות את ריפוד הספה, הכורסאות, הכיסאות. אפשר לשחק בכריות חדשות, להחליף ווילון או שניים, אפילו לקנות כיסויי מיטה חדשים. ההוצאה הכספית אינה גדולה, האנרגיות הנדרשות אינן גדולות – זה אפילו כיף  – והשינוי בבית יכול להיות עצום!

איך בוחרים בדים לבית?  האפשרויות הן אינסופיות, וסיור בחנות הבדים בדרך כלל ישאיר אתכן מבולבלות עוד יותר משהייתן. הנה כמה טיפים שלי שיכולים לעזור בבחירת בדי ריפוד


    • כדאי להעיז!
    פ
    עמים רבות אני נתקלת באנשים שמתלבטים בבחירת צבעים ובדי ריפוד לביתם. הם מפחדים להחליט על צבע נועז או על דוגמא שהם אוהבים, בגלל חשש "שזה ימאס בעתיד", ובוחרים בפשרה בצבע שמנת או אוף וויט.  הבעיה היא שפשרה כזאת  (כמו כל הפשרות בחיים?) בעצם נמאסת כבר מההתחלה!  מה שמשעמם - משעמם כבר מההתחלה, ובאותה מידה: מה שיפה – יפה כבר מההתחלה ונשאר כך, גם אחרי שנים, ולכן  – לא צריך לחשוש שימאס. 

    • בחרו לכן השראה:
    זה יכול להיות השטיח, אותו אתן לא רוצות להחליף, תמונה יפה, או כל דבר אחר שאתן אוהבות מאוד: פיסת אריג, תמונה ממגזין, תמונה שצילמתן בחופשה – ממש כל דבר שאותו תרצו לראות מסביבכן ביום-יום!


    • בחרו רק על סמך חתיכת בד גדולה:
    כשבוחרים בדים, אף פעם אל תסתפקו בדוגמאות בד קטנות, אלא בקשו תמיד לראות חתיכות גדולות יותר. הרושם המתקבל  בדרך  כשרואים חתיכה גדולה הוא בדרך כלל אחר.


    • אל תהססו לערבב:   
    דוגמאות שונות - חלק, משובץ, פרחוני, וגם טקסטורות שונות - חלק, רקום, ארוג -  שלכאורה לא שייכות אחת לשנייה. זה יוצר עניין, שמחה, ויופי! בין אם תלכו על צבעים חזקים, או תבחרו בכיוון יותר סולידי – בכל מקרה רצוי ואפשר להשתעשע   עם בגוונים שונים, בדוגמאות שונות, וליצור מראה לא-אחיד ועשיר.


    • התייחסו בהסתייגות לאופנות חולפות:
    קשה לא להיות מושפעים מאופנות, אך אני מתוודה - יש לי נטיה אנטי אופנתית. כמו כל אחד, אני כמובן מושפעת במידת מה מהנמצא בחנויות הבדים ובמגזינים באותה העת - אבל משתדלת מאוד שהן לא תהיינה הגורם הקובע את עבודתי. (לכן, אני חושבת, אני אוהבת להסתכל על דברים שעשיתי גם אחרי תקופה ארוכה).


    • העזרו בתורת הצבעים:
    חשוב לעשות זאת נכון . לכל צבע או קבוצת צבעים יש מאפיינים טיפוסיים, אותם כדאי להכיר. הנה משהו שיכול עזור לכם קצת בכך.


    • אל תהססו להתייעץ:
    אם אתן מרגישות לא בטוחות – אל תהססו להתייעץ עם אנשי מקצוע. המוכרים בחנויות הם הרבה פעמים מנוסים וטובים, אלא שהם לא מכירים את הבית שלכם, לא מכירים אתכן וכמובן לא חסרי אינטרסים. אני חושבת שעדיף להיעזר באדריכל/ית או מעצב/ת כדי לקבל יעוץ בבחירת בדי ריפוד. יעוץ כזה לא חייב להיות יקר – הרי מדובר במספר קטן של פגישות – ויש לו יתרונות רבים: איש המקצוע מכיר את החנויות המתאימות (לפעמים אפילו יוכל להשיג עבורכם הנחה יפה בחנויות שהוא עובד אתן באופן קבוע), יש לו דמיון רב משלכם, ויש לו הרבה ניסיון . ולא פחות חשוב – הוא אוהב לעשות את זה!

 ולסיום – שוב : העזו! אני רואה בעבודתי, שככל שאני צוברת יותר ניסיון, אני מעיזה יותר - והתוצאה טובה יותר. נה כמה דוגמאות לבחירת בדי ריפוד מתוך עבודותי.

 אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים:


בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב